Velbehag er en klinikk som startet i 2021 med sin første klinikk i Kirkegata 26, Kristiansand. Fra starten av har LODDO hatt gleden av å bistå Velbehag med å etablere en sterk digital tilstedeværelse og økt synlighet. I et tett samarbeid har vi utviklet løsninger som har bidratt til å gjøre Velbehag til en landsdekkende aktør med høy synlighet og økt kjennskap til merkevaren.
«LODDO hjalp Velbehag i gang med sin første nettside tilbake i 2021. Siden den gang har vi jobbet sammen på en rekke ulike prosjekter innen utvikling, performance markedsføring (Meta og Google), søkemotoroptimalisering (SEO), nettbutikk, servere, domener og en rekke andre prosjekter for det som nå er blitt en landsdekkende kjede.
LODDO sin evne til å tilpasse seg oss gjennom denne veksten har vært uvurderlig. Hos LODDO er ingen hverken for små eller for store.»
Stian Schille Olsen – Gründer bak Velbehag
Helhetlig markedsføringsstrategi
Velbehag sto overfor den store utfordringen med å bygge en merkevare fra bunnen av i et konkurransepreget marked. Hvordan skulle de differensiere seg, og hvordan skulle markedsføringen legges opp for å tiltrekke seg kunder både lokalt og nasjonalt? Svaret lå i en helhetlig tilnærming som inkluderte både en sterk visuell identitet og målrettet digital markedsføring.
Økt synlighet og konvertering
For å møte utfordringene startet vi med å utvikle et identitetsdesign som reflekterte Velbehags kjerneverdier. Dette ble etterfulgt av en nettside som både var rask og intuitiv, samt optimalisert for SEO og brukervennlighet. I tillegg ble det implementert en målrettet markedsføringsstrategi som strakte seg over flere digitale plattformer, som Meta, TikTok og Google Ads. Velbehag spilte en aktiv rolle i prosessen, blant annet ved å produsere medieinnhold i form av videoer og bilder som ble brukt i markedsføringskampanjene.
Suksess gjennom digital tilstedeværelse
Som et resultat av disse tiltakene har Velbehag vokst fra å være en lokal klinikk til en landsdekkende aktør med sterk synlighet i flere byer. Den nye nettsiden har ført til økt trafikk og høyere konverteringer, samtidig som markedsføringskampanjene har resultert i økt kjennskap til merkevaren. Velbehag har gjennom et nært samarbeid med LODDO klart å posisjonere seg som en ledende aktør i bransjen og tiltrukket kunder fra hele landet.
«Det er vanvittig gøy å jobbe med noen som virkelig brenner for sitt fag, og ser løsninger der mange andre ville sett utfordringer. Tror jeg fortsatt har til gode å få et «nei» når jeg har spurt om et prosjekt har vært mulig. For en inspirasjon!»
Stian Schille Olsen – Gründer bak Velbehag